.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کسانی که از مدیر کل ارشاد گیلان حمایت کردند؛ آیا فساد مدیر دولتی، شائبه است؟
مجتبی ذوالنور، نایب‌رئیس مجلس گفت: «اگر اتفاقی افتاده باشد دستگاه‌های امنیتی و قضایی بررسی می‌کنند اما چون اثبات نشده است اگر در تریبون‌های عمومی یا ملی مطرح شود ....

کسانی که از مدیر کل ارشاد گیلان حمایت کردند؛ آیا فساد مدیر دولتی، شائبه است؟

 

پایگاه خبری مستقل آنلاین نوشت: رضا ثقتی تا چند روز قبل مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بود، او چهره‌ای فرهنگی و مذهبی از خود به نمایش می‌گذاشت تا اینکه شائبه‌ و شایعه‌ای درباره فساد اخلاقی منزجرکننده‌ای منتسب او به گوش رسید. این سخنان درگوشی که کم‌کم به فضای مجازی راه پیدا کرد و وزیر فرهنگ ثقتی را از کار برکنار کرد.

 

وزیر فرهنگ در آذر ۱۴۰۰ با این حکم رضا ثقتی را به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب کرده بود؛


«نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان» منصوب می‌شوید. امید واثق است که با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری شایسته از ظرفیت فرهنگی در آن استان و با امعان نظر و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف وزارتخانه و آن اداره کل اقدام کنید.»



اما ابعاد شایعه آنچنان وسیع است که وزیر چشم بر سوابق وی ببندد و دستور دهد مدیرکلی که هفته قبل از آن «اختتامیه دهمین جشنواره ملی جلوه‌های فرهنگ رضوی در رسانه» را برگزار کرده بود، برکنار شود.

 

درخواست برای استعفای وزیر

این برکناری هر چند مورد استقبال بسیاری قرار گرفت؛ اما هنوز نتوانسته از عصبانیت برخی بکاهد و تبعات عمل ادعایی مدیرکل سابق را آنقدر وقیح می‌دانند که معتقدند حتی کسی که او به این سمت گمارده هم باید از کارش برکنار شود.

 

مرتضی محمودوند

 

یک نمونه آن مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که دیروز در نطق پیش از دستور گفت: «این روزها شاهد مواردی در سطح جامعه هستیم که به هیچ وجه توجیه پذیر نیستند. آنچه در فضای مجازی رخ داده پیرامون مدیرکل ارشاد استان گیلان اوج مصیبت به شمار می‌رود ... کسی که مسئول حجاب و عفاف بوده چرا باید چنین جنایتی مرتکب شود؟»

 

او همچنین شایعه مطروحه را تا حد قرآن‌سوزی در سوئد، بد دانست و گفته: «ما دیروز قرآن‌سوزی در کشور سوئد را محکوم کردیم اما در حقیقت توهین به قرآن کریم در همین گیلان رخ داده است. چرا نباید نسبت به این موضوع ورود داشته باشیم. امروز ما هیچ پاسخی برای بچه‌های مذهبی و حزب اللهی نداریم به خاطر خدا هم که شده به این موضوع ورود کنیم.»

 

 

محمودوند همچنین خواهان ورود رئیس جمهور و استعفای وزیر ارشاد در ارتباط با پرونده رضا ثقتی شد.

 

توصیه‌های شرعی به نماینده منتقد

این نطق آتشین اما به مذاق مجتبی ذوالنور، نایب‌رئیس مجلس که اداره جلسه را به‌عهده داشت خوش نیامد.

 

مجتبی ذوالنوری

 

او گفت: «اگر اتفاقی افتاده باشد دستگاه‌های امنیتی و قضایی بررسی می‌کنند اما چون اثبات نشده است اگر در تریبون‌های عمومی یا ملی مطرح شود ضمانت شرعی دارد. ما باید توجه کنیم که این موارد از نظر شرعی و قانونی مدنظر قرار گیرد.»

 

در کنار واکنش دولت (برکناری) و مجلس (واکنش تند در صحن علنی)، به نظر می‌رسد دستگاه قضا هم به موضوع ورود کرده است. این را روابط عمومی اداره‌کل ارشاد گیلان خبر داده و اعلام کرده است: پرونده مربوط به ویدیوی اخیر رضا ثقتی به دستگاه قضایی ارسال شده است.

 

این موضوع در بیانیه روز گذشته که درباره اخبار پیرامون عزل مدیرکل برکنارشده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان آمده که در آن از بررسی‌های بیشتر و رسیدگی‌های دقیق در دستگاه قضایی خبر داده شده است.

 

دامن زدن به شایعه‌ها با «ایجاد شائبه‌ خطای مدیر سابق»

 

این بیانیه همچنین اعلام کرده؛ «اخیراً بلافاصله پس از ایجاد شائبه‌ خطای مدیر سابق این مجموعه با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ویژه وزیر در استان حاضر و تمام ابعاد این موضوع با حضور دستگاه‌های امنیتی و قضایی با دقت بررسی شد.»

 

به هر حال رضا ثقتی که امسال در استان گیلان قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله‌محور و نیز هایپرمارکت حجاب را راه‌اندازی کرد و دستور داد تا نمایشگاه عفاف و حجاب در تالار مرکزی رشت برای تولید البسه مناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی تشکیل شود، با اتهامی عجیب مواجه است و به صورت عریانی مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد؛ به ویژه از سوی دوستان و افرادی که از نظر تفکر سیاسی و اجتماعی به او نزدیک هستند؛ یعنی اصولگرایان.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.118 seconds.